torsdag 11. februar 2010

♥+♥=♥

Ja, jeg har ikke akkurat vært den ivrigste bloggeren, men nå er det nytt år og nye muligheter :) Skal prøve å skjerpe meg!
Men jeg har en liten (og kanskje akseptabel), unnskyldning for å ha holdt en litt lav profil den siste tiden....
Det begynte en fredagskveld... Spencer og jeg hadde kost oss med taco, men jeg ble stappmett etter bare 1/2 lefse... Og ikke lenge etter ble jeg dårlig, og kastet opp... Hmm... Tankene begynte å sveve litt, siden tante rød også hadde uteblitt... Så lørdagsmorgen, etter at Spencer hadde dratt på basketballkamper i Oslo, tissa jeg på pinnen... Og resultatet lot ikke vente på seg:


Plutselig stod verden stille... Alt stoppet opp... Ja, vi hadde jo ønsket to tette, men jeg hadde aldri trodd at det skulle gå SÅ fort... Men jeg ble jo selvfølgelig glad. Så hele dagen gikk jeg rundt med et smil, men samtidig fikk jeg voldsomt dårlig samvittighet ovenfor Spencer Nicolay... Rart det der... Men det kommer nok til å gå veldig bra når den lille kommer ut! (Får jeg håpe...).
Da Spencer kom hjem, gav jeg han et lite kort, som jeg hadde laget. Hjerteformet, laget av rødt papir... Skrev en liten tekst til han, og så viste jeg han testen... Han stod et lite øyeblikk og bare måpet. Han fikk stammet frem: "Ehh... Er den..? Er du..? Skal vi..???" Etterfulgt av et stort smil :)
Men tiden etterpå har vært tung... Jeg er nå kommet til 17 uker allerede, og formen er langt fra bra. Jeg har fått "diagnosen" ekstrem svangerskapskvalme. Nå har jeg blitt litt bedre, så jeg kaster opp kanskje annehver dag i steden for hver dag...
I tillegg måtte jeg slutte å amme lille prinsen vår. Det var tungt å måtte bli tvunget til det på en måte, men det var absolutt det beste for både meg og lillen i magen... Jeg raste ned i vekt, og lå på det laveste 8 kg under startsvekt... Har jo ikke så mye å ta fra fra før av... Så jeg så ut som et vandrene skjellet... Men etter ammeslutt har jeg gått opp 3 kg, så ligger nå "bare" 5 kg under... Håper nåla snur snart, slik at kroppen min klarer å oppføre seg litt bedre...
Vel... Det var i vertfall en start fra meg. Oppdaterer mer etterhvert når tiden og energien er tilstede :)


4 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med det kommende barnet:D Hihi<3

    Ikke noe åleit at du fikk denna kvalmen og spyinga. Unner deg ikke det for å si det sånn :'( Får håpe det snart går over og x fingra for at resten av svangerskapet går kjempebra.. :)

    Glad i deg vettu <3

    SvarSlett
  2. Haha :D Ja,for du var jo ikke den første som fikk greie på det ;)

    Glad i deg også vennen <3

    SvarSlett
  3. Hehe.. Selv om jeg var den første så må jeg jo gratulere når du skriver det her for 1 gang:D Tihi...

    SvarSlett
  4. Får så vondt av deg med denna kvalmen :(

    men er SÅÅÅ glad på deres vegne over den lille som kommer om ikke altfor lenge :D
    gleder meg til å følge deg videre :)
    og kommer på barselbesøk :)

    SvarSlett